czwartek, 14 lutego 2013

Witam serdecznie po długiej przerwie.
Na jakiś czas zapomniałam o blogu. No, może nie zapomniałam, ale nie miałam nastroju na szycie ani na fotografowanie moich dzieł archiwalnych.
Ale nie próżnowałam w tym czasie.
Zgłębiałam teorię konstrukcji ;) oczywiście w ramach wolnego czasu (jestem kobietą pracującą) ale przede wszystkim oswajałam oprogramowanie, które umożliwi mi zamianę wielkiego kawałka papieru, ołówków, pisaków, linijek i cyrkla na komputer.
No i w końcu chyba dopięłam swego.
Ponieważ oprogramowanie wspomagające konstrukcję odzieży jest dosyć drogie chcąc nie chcąc musiałam zadowolić się oprogramowaniem darmowym.
Do moich celów wybrałam Solid Edge 2D Drafting.
Jest to oprogramowanie dedykowane inżynierom konstruktorom wszelakim, tzw uniwersalna deska kreślarska. Program nie robi więc niczego za mnie, nie oblicza, nie podpowiada, ale jest znakomitym substytutem tradycyjnej metody kreślenia na papierze.
Pierwszym szablonem jaki wykonałam jest najprostsza, najzwyklejsza spódnica podstawowa. Oczywiście w moim rozmiarze :)
Wygląda to mniej więcej tak:


Spódnica konstruowana na wymiary:
Wzrost - 170 cm
Obwód talii - 70 cm
Obwód bioder uwzględniający wypukłość brzucha - 96 cm
Luz w biodrach - 2 cm na połowę, czyli na obwodzie 4 cm. Wykrój jest przewidziany na spódnicę dopasowaną, ale nie obcisłą, z tkanin nierozciągliwych.

Jeśli ktoś przypadkiem jest moich gabarytów i ma ochotę wypróbować ten wykrój nie mam nic przeciwko :) spódnica jest tutaj

Na pewno nie jest to ostatni wykrój, jaki udostępnię. Na razie w rozmiarze moim, w przyszłości być może będę publikować wykroje na różne figury, o ile ktoś tu w ogóle zajrzy i będzie miał takie życzenie.
Wykrój w formacie pdf, na arkuszu A1.
Aby wydrukować go na drukarce A3 lub A4 polecam skorzystanie z programu Foxit Reader

Jeśli ktoś tutaj w końcu trafi i chciałby otrzymać taki wykrój na swoją figurę wystarczy poprosić ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz